sufeldinart

Tasavvuf Felsefe Din Sanat

Hayat bir bilmece

‘Ve ben nasıl dayanırdım insan olmaya,

insan aynı zamanda şair,

bilmece çözücü ve rastlantının kurtarıcısı

olmasaydı eğer?’

* Zerdüşt, s.188

 

”Bazı doktorlarda Mesih kompleksi vardır.Dünya’yı kurtarmak isterler. Sendeyse Rubik kompleksi var.Bulmaca çözmeye bayılıyorsun.”

* Wilson (s1e9)

 

‘‘On dolar verseler varoluş bilmecesini açıklamayı üstlenmezdim. Hem niye üstleneyim ki?

Eğer hayat bir bilmeceyse, bu bilmecenin yazarı hiç şüphe yok sonunda açıklayacaktır. Fani hayati ben icat etmedim, fakat bilmece yayınlamayı adet haline getirmiş gazete ve dergilerde çözümler genelde bir sonraki sayıda verilir.

Elbette evde kalmış bir kızın ya da bir emeklinin bir gün önceden bilmeceyi çözdüğünden yani çözümü bildiğinden söz edildiği olur- bu kesinlikle bir şeyi değiştirmez.’’

* Kierkegaard, Kahkaha Benden Yana, Ayrıntı yay, s.70

Yorum bırakın

Information

This entry was posted on 30 Mayıs 2014 by in Felsefe and tagged , , .