sufeldinart

Tasavvuf Felsefe Din Sanat

Zerre

Ey Rabbim! Sen, benim ”Ey Rabbim” diye yalvarışlarımı bilirsin, gecelerimdeki matemlerde benimle berabersin.
Matemim haddi aştı, bana bir neşe, sevinç gönder.
Bu matemde şefaatçim sen ol, kimsem yok, elimden sen tutuver.
Müslümanlık nurundan lezzet ver bana, karanlıklarda kalmış nefsime yokluk ver, onu yok et.
Bir gölge içinde kaybolmuş bir zerreyim. Varlıktan bir sermayem yok.
O güneşe benzer huzurundan nasip istemekteyim. Belki o aydınlıktan bana bir nur parıltısı erişir.
Avare bir zerre gibi ben, parıltının içinde sıçrar, el çırparım.
Sonra var olan bu pencereden çıkar, önümdeki o aydınlık aleme dalarım.
Sahip olduğum canım ağzıma gelmeden, ben de herkes gibi birisiydim.
Can verirken, senden başka kimsem olmayacak. Son nefesimde canıma sen yoldaş ol.
Ben ölürken eğer sen yoldaşım olmazsan, vay bana! Yoldaşlık edeceğine ümidim var; dilersen buna kadirsin ey Rabbim!
Feridüddin Attar, Mantıku’t-Tayr
Bir Yanıt Bırakın

Information

This entry was posted on 15 Temmuz 2014 by in Dua and tagged .
